Söndagsöndag

Dagens söndag har varit en riktig söndag. Söndagsångest, söndags(o)viljan, söndagskänslan. Känslan av att "det var det", känslan av att vara vara, känslan av att räkna ner timmarna till måndag. Efter en helg i Varberg bestämde jag mig därför att åka hem redan idag, att sova gott i min egen säng istället för att tillbringa natten i flickrummet. Det har inte varit en dålig dag, jag har sett på film nerbäddad med syster i hennes säng, jag har ätit god mat med grillat och efterlängtade kantareller och jag har varit nära familjen. Ändå känns allt så likgiltigt - som om jag vore nollställd. Så söndag.

I övrigt har helgen bjudit på släktmiddag och den årliga Alla-Helgona-promenaden upp till kyrkogården. En sväng förbi minneslunden. En tur förbi Erik och Esters grav. Jag konstaterade i helgen att jag är lyckligt lottad, och tacksam, över att få ha så många nära och kära i livet. Det är fint med familj, släkt och vänner. Väldigt fint!

Nu ska jag avsluta denna söndag innan jag börjar grubbla, skriva dikter och blir sentimental ;-) Godnatt mina vänner. Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0