Solbackens Wåffelbruk

Igår morse satte Magnus och jag oss i bilen till Båstad för att äta frukost med min familj som besökte en camping i närheten. Efter frukost ville jag att vi skulle åka en sväng och efter många fina vyer gjorde vi en favorit i repris och hamnade på Solbackens Wåffelbruk, ett våffelcafé i Båstad från 1907. Massa mys!

Glasburkar

Ett älskat loppisfynd från Emmaus Fredriksdal är dessa glasburkar. En stor och en liten för en guldpeng stycket. Mitt stora problem nu är vad jag ska ha i dem, några tips? Jag vill ju ändå att innehållet i de båda ska matcha så det gäller att tänka till. Tipsa! Tipsa! Tipsa!

Finbesök

Här hemma har vi finbesök! Christian har kommit från Växjö och nu har vi landat i soffan efter lite mat. Planen för ikväll är The Sounds. Får dock se hur det blir för mig för magen är mindre kul. Katarrproblemen blir värre och värre och jag som har tänkt att det kan ju inte vara på grund av stress nu när jag har semester har fått en liten föreläsning (både Christian och Magnus är sjuksköterskor) om att det troligtvis är just det. Hur som helst, följer jag inte med så är det för att jag har fortsatt ont, inte på grund av stress för här är precis lagom slappt! Hoppas ni har en lika trevlig kväll som mig! Puss!

Emma & the Magpies

Gitarrist Magnus aka älskling

Spelningen är över och älskling slappnar av här hemma. Det gick bra och bandet verkar väldigt nöjda!
Även denna gång var det kanonkul att se och de skötte sig mycket bra!
Heja heja!

I övrigt kan jag konstatera att det har blivit mycket "dagbok" och Magnus & mig här på bloggen nu under semestern! Kan ha att göra med att vi umgås så mycket vi bara kan nu när vi är lediga tillsammans, men i morgon ska ni i alla fall få se ett loppisfynd som jag är riktigt nöjd med!

Tills dess:
Natti natti!

Två kvällar på stan

Igår på Helsing

Hade en jättemysig kväll med älsklingen igår! Från Helsing till Dahlbergs till Bishops. Massa gott!

Idag är det desto segare här hemma. Magnus går på helspänn inför kvällens spelning och däremellan gör vi lite nytta här hemma. Om dryga timmen ska han bege sig in till stan och vid sextiden är jag också på plats.
Mästerpalms plats kl 18!

Emma & The Magpies

I morgon drar Helsingborgsfestivalen igång och kl 18.00 spelar Magnus band:
 Emma & The Magpies på Partyscenen!

Ska bli riktigt roligt att se dem spela igen! Kom ni också!

Morgonstund har guld i mun

Älskade morgonstund! Varje morgon när jag vaknar är jag vrålhungrig, men så fort jag fått i mig lite frukost kryper jag gärna ner under filten i soffan en eller två timmar till. Magnus sover fortfarande och om ett par timmar ska vi ta vara på ytterliggare en semesterdag tillsammans - fantastiskt!

Just nu - en morgontrött Hanna!

Igår tog vi tåget ner till Malmö. Där njöt vi av semester, sol, shopping, mat och dryck!
Ikväll blir det middag och mer öl i Helsingborg med fina Anna. Men vad vi ska hitta på tills dess får vi se!

Ha en fin onsdag mina vänner!
Puss och kram!

Semestermåndag

På en restaurang i Berlin som brygger sin egen öl!

Idag har jag haft en riktigt lat men bra semesterdag. Antar att det är okej att göra ingenting en dag som denna. Ännu en grå höstdag i slutet av juli! Vi började dagen med två loppisar och fortsatte sedan in mot stan. På vägen in närmade sig klockan tolv och Magnus körde in till vägkanten och parkerade.
Vi deltog i den tysta minuten.
Sen fortsatte vi till Phuun Thai för lunch. En smaskig sådan! Senare blev det en film i soffan mitt på blanka dagen. Jag somnade i slutet och Magnus plinkade på gitarren. Nu är han och repar och jag har hyrt en romantisk komedi som ses klädd i sparkdräkt. Ska nog poppa lite popcorn nu och fortsätta njuta av min inte-göra-något-dag!

Hoppas att ni har haft en fin måndag!

Sorg

Berlin var bra, men även vi har följt alla sorgliga nyhetssändningar från Oslo.
Får berätta om resan senare.
Ikväll är det med en klump i magen och tårar i ögonen som jag har landat hemma och verkligen kunnat ta del av all information på mitt eget språk.
Fruktansvärt.
I morgon klockan 12:00 håller Norge och Sverige en tyst minut.
Vi hörs någon gång efter det.

Margareta

Idag är farmors födelsedag och namnsdag så vi tog bilen ner till Malmö för en födelsedagsfika.

I morgon är det buss som gäller då vi åker på bussresa för första gången.
Slutstation är Berlin och tre nätter på hotell.

Ha en fortsatt fin vecka så hörs vi efter helgen!

Loppisutflykt

Igår tog Magnus och jag bilen till en stor loppis mitt ute i ingenstans. Den var bra och jag hittade ett par saker som jag verkligen tycker om men det är inget ställe jag åker tillbaka till bara för loppisen. Antingen får man se det som en fin utflykt på bygden som vi gjorde igår, eller också får man leta upp fler loppisar i området och göra en loppisrunda.

Efter en timme på loppisen tog vi en fika på deras café.

Jag och solrosorna. Sidensjalen på!

En våffla med sylt och grädde och ett glas saft för två tior och en femma!

Hade en kanondag med älsklingen igår! Efter utflykten sov vi ett par timmar innan vi åt kvällsmat på balkongen med en flaska vin och lite goda drinkar! En bra andra semesterdag.

Första semesterdagen

Det är måndag men känns som lördag. Helt overkligt att vara ledig! Har tillbringat dagen i Halmstad med underbara Lisa, Sandra, Johanna, Hanna, Tina och Julia. Fantastiskt fina flickor! Dessvärre glömde jag kameran hemma (inte bra när man försöker vara flitig bloggerska). Tack för en bra start på semestern!

Påvägen hem till Helsingborg fick jag ett mess att Mackan och Lina skulle komma över ikväll och se HIF-Kalmar vilket gjorde även kvällen social och trevlig! En vinst till "di röe" bidrog till Magnus glädje och jag är sjukt nöjd med att ha klurat ut en liten dagsutflykt för Magnus och mig till i morgon! Ni vet - jag har semester och kan hitta på saker sådär helt utan vidare, wooohooo!

Sidensjal

Har ikväll fixat till ett loppisfynd. Denna färggranna sidensjal från en second hand i Lund blev min för en tjuga. När jag köpte den var den full av massa (i mitt tycke) fula fransar. Nu är alla fransar borta och den känns den betydligt mer Hannig. Me like alot!

Söndag

Såhär mysigt har jag här hemma nu efter en slappedag! En riktig dagen-efter-dag. Mellan ett och halv två i eftermiddags vaknade Matilda, Christian, Olle, Magnus och jag till liv här hemma. Sen blev det en sväng till pizzerian innan gästerna begav sig hemåt. Jag har inte varit alls bakis idag, men ute har regnet duggat tätt och småätandet här varit okontrollerbart. Har svullat massor! Så efter röjningen nu ikväll åkte Magnus för att repa och jag passade på att hyra en typisk kärleksfilm med pussar och lyckligt slut! INGEN SÖNDAGSÅNGEST! Bara mysigt!

Semestern infirad!

Jag vill passa på att tacka alla som var med igår för en kanonstart på semestern! Var riktigt roligt att ha er här och vi är väldigt nöjda med kvällen! Tusen tack!

Har lagt in lite bilder från kvällen men vill redan nu berätta att långt ifrån alla är med på bild, min kamera sviker mig allt oftare och ser inte tjusningen i att lägga upp dåliga bilder. Jag får ta och investera i en ny kamera i höst! Hur som helst:

Kvällen började med en välkomnstdrink och lite olika tilltugg.

Balkonghäng i kvällssolen!

Underhållande app!

Festens yngsta och sötaste deltagare Julia!

Soffhäng!

Manlig kärlek!

Kvällen avslutades i stan med tjejerna och dans för att sedan krypa till kojs på hemmaplan när solen börjat gå upp! En riktigt lyckad helkväll. Tack och åter tack!

Nu - SEMESTER!

Snyggon

Vad ska jag säga? Jag har laddat ner en ny app!

Lördag närmar sig!

Förberedelserna inför lördag är i full gång! Jag har precis varit och handlat en andra omgång inför festen och efter en sväng till Plantagen har Magnus planterat blommor på balkongen. Nu finns där liv igen! För stunden håller Magnus på att skrubba duschen och jag ska spika upp ett par tavlor! Heja heja!

I övrigt blir det tacos ikväll - mums mums! Sen ska Magnus jobba och jag har två kort att scrapa ihop innan det är läggdags. Veckorna springer verkligen iväg nu!
Två jobbdagar kvar - sen SEMESTER! Längtan är stor!

Hoppas ni har det bra allesammans!
Puss och kram!

Baksmällan II

Livet är väldigt bra just nu!

Mötte upp Magnus i affären efter jobb och gjorde lite nytta där. Sen åkte vi hem och mellanlandade snabbt innan vi åkte in till Söder för att köpa biobiljetter, käka på Bara Rock (rekommenderas inte) och se Baksmällan II! Tycker att ettan är bättre, men roligt att ha sett båda! Denna är inte mindre sjuk i alla fall, haha!

Nu sitter vi här i soffan med varsitt glas rött. Snart väntar sängen för min del då jag börjar tidigt i morgon, men sen väntar ännu en dag med min älskade karl!

Nyss på balkongen!

Ängelholm och filmmys

Ikväll när Magnus repade tog jag bilen till Ängelholm och hälsade på mamma och pappa på "nya" campingen. Måste säga att stranden var väldigt fin, även om läget i Borstahusen var oslagbart! Nu blir det supermys här hemma. Magnus har i denna sena timme varit och köpt en påse micropopcorn, filmen är laddad och klar och jag har gjort mys i vardagsrummet med massa ljus! En kanonkväll helt enkelt!

Pigtittare

Härmed konstaterar jag att Projekt Pigtittare är avslutat. Den är vit och och prydd. Visst är den långt ifrån felfri, men är man från 1875 så har man ju några år på nacken. Det sägs att åren sätter sina spår!

Pigtittaren är köpt på en second hand i Varberg för 95 kr!
På den har jag två söta rosor som jag köpte på Skapa i Lund igår och världens sötaste smyckesskrin från Tiger, även det köpt igår. Mina älskade rosask har också den fått äran att stå på pigtittaren!

Helgen

Och även helgen har sprungit iväg!

Efter en frukost med hela familjen i husvagnen åkte Sara, mamma och jag till Lund för lite shopping! Sen fick jag skjuts hem till Helsingborg för att fortsätta ut mot Väla för en sväng till systemet och Flower Team. Hem och fixa till inflyttningspresent till Lisa och Andreas och sedan iväg ut till dem i Åstorp för första gången! Där bjöds det på god mat från grillen med massa tillbehör, rabarber- och blåbärspaj och bebismys! Vi trivs alltid lika bra med familjen Stark/Günther!

Idag har Magnus och jag fått tummarna ur röven och tagit tag i lägenheten. Nu är här röjt så snart är här som det ska igen! På lördag firar vi in semestern med lite folk här hemma (fem jobbdagar kvar!) så att-göra- och handlarlistorna är många, men roligt ska vi ha! Musiken är fixad och inköpen planerade. Wiiie!

Nu ska jag fortsätta plocka här hemma, sen blir det duschen och sängen för att orka med morgondagen! Hoppas ni har haft en bra helg! Puss!

Bild från igår. Julia sover i Magnus famn!

Från onsdag till fredag

Dagarna springer iväg! Men jag lever och mår bra :)

I onsdags efter jobb åkte Magnus och jag till campingen där mamma och pappa håller hus. Fika, sol och trevligt sällskap då även moster med halva familjen var på plats! På kvällen blev det Phuun Thai för mamma, pappa, Magnus föräldrar, Magnus och mig. Mycket trevligt och gott! Efteråt blev det en runda till Dahlbergs där  nya Helsingborgs lager och ale smakades för första gången.

Igår tog Magnus och jag en nytta-kombinerat-med-nöje-kväll! Första kvällen på över en vecka som vi båda var lediga och hemma. Vi käkade onyttigt och sorterade kläder och röjde! Jag testade dessutom att göra en laxkaka som ska testas ikväll då vi tar oss till campingen igen för en kväll med mina föräldrar och älskade Sara som är påväg söder ut! Wiiie! När Magnus åker till jobb ska jag dessutom bädda ner mig och knö bredvid Sara inatt!

Har inga passande bilder till inlägget så avslutar med att slänga in två favoritkort på mina två favoriter!
Ha en fin helg! Puss puss!

My Trashy Blonde

My cutiepie

Mellanlandning

Ikväll har Magnus och jag mellanlandat på Råå med varsin egengjord kycklingsallad. Mellanlandning får stå för de timmar vi har efter att jag har jobbat färdigt för dagen och innan Magnus behöver åka för att jobba natten. Det gäller verkligen att ta vara på stunderna!

Trevligheter och semesterlängtan!

Med ett par lata dagar i bagaget har jag nu ytterliggare en lat kväll, denna gång i mammas och pappas husvagn. I helgen var jag i Varberg, det blev loppisshopping i Falkenberg, möhippebesök där Sara hjälpte till att pärla, Jennifer Brown på jazzkväll i Socitetsparken och ett besök i det stora gula varuhuset. Ikväll tog Magnus och jag bilen till campingen där mamma och pappa håller hus för tillfället och nu när Magnus är på jobbet för ett nattpass sover jag över i husvagnen och tar en mysig frukost med mamma i morgon innan jobbet kallar! Nu är längtan efter semester stor! Två veckor kvar! Puss och kram!

Härliga helg!

En puttenuttig bild från sommaren i fjol! I helgen är det Varberg som gäller för min del! I morgon ska jag vara moraliskt stöd för Sara på en sak och i övrigt hoppas jag på sol och mys. Någon sol är det väl förvisso inte utlovat, men mys blir det alltid här på hemmaplan! Nu ligger jag i soffan med sparkdräkten och kollar på tv med en stor portion grillat i magen! En bra start på helgen :-) Hoppas att ni får en fin helg, kramkalas!