Konfirmation, brunch och grillning


Kroppen må ha gått på halvfart i helgen, men själen har mått otroligt bra! Igår var vi i Malmö och gratulerade vackra och gamla (det är något visst med att inse att de små blivit stora, hur gammal är man själv då?) Malin till konfirmationen. Det var först en och en halv timme i kyrkan och sen tog vi hissen upp till femtioförsta vångingen i denna mäktiga byggnad. Första gången jag var uppe i Turning Torso mådde jag riktigt psykiskt dåligt. Grät och mådde skit. Inte för att jag är höjdrädd utan för att det händer något i huvudet. Denna gången började det som sist med att huvudet spelade mig ett spratt, men efter ett par glas rosé jämnade känslan i huvudet ut sig och jag kunde bara njuta av den fantastiska utsikten, sällskapet och buffén, ostbrickan och tårtan. Mycket trevlig lördag!

Efter en väldigt jobbig natt vaknade jag idag och kände att jag var tvungen att bryta mönstret. Vi tog bilen in till stan och hamnade på Helsings brunch. Och ja! ja! ja! Bästa brunchen jag ätit. Skinka, kalkon, salami, nötrulle, lax i olika former, parmaskinka, såser, potatis, frallor, knäckebröd, ägg i olika former, bacon, prinskorv, köttbullar, revben, spett, pannkakor, äpplepaj, färsk frukt, yoghurtdrink och olika sorters ostar. Ja, där fanns allt jag kunde önska mig och för den som dessutom hade orkat muffins, kakor eller croissanter fanns det också. Jag drack olika sorters juicer och Magnus kaffe och juice. Vad ska jag säga? Vi bara njöt och konstaterade att det var vårt första men inte sista besök under deras brunch. Rekommenderas!

I eftermiddag åkte vi hem till Magnus föräldrar. Det bjöds på fika, grillat och visning av gamla videofilmer från Magnus småttingår tills jag gav vika för kroppens förkyldning och trötthet och somnade i soffan. Nu har jag kommit hem och Magnus är och repar. Hade tänkt röja men skjuter det på morgondagen och intar sängen istället i hopp om en bättre natt och ork för att kunna jobba i morgon. Det är tur att jag har varit ledig i helgen, men eftersom helgen inte krävt så mycket av mig har jag bara kunnat tacka och ta emot! Strålande sol, trevliga sällskap och gott om god mat. Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0