Av jord är du kommen








När jag kom hem idag hade jag Magnus i luren. I gallret på vår trappuppgång möttes jag då av en väldigt sorglig syn. En liten liten söt död fågel. Huvudet tryckt mot den hårda stenen och kroppen intryck mellan gallret. Bara ett par stjärtfjädrar stack upp. Redan då sa Magnus att han skulle ta hand om den när han kom hem.

Ett par timmar senare kom Magnus hem. Åt, tittade lite på tv och frågade sedan om jag skulle följa med. Det gjorde jag. Han tog med en tidning och en spade. Lyfte bort gallret, flyttade den lilla lilla söta döda fågeln och la den på tidningen. Vi tittade på den en stund innan han försiktigt vek in den lilla lilla söta döda fågeln i tidningen. Med spaden i ena handen och tidningen i andra valde Magnus ett ställe i rabatten och började sedan gräva. Han la ner tidningen och la över jorden igen. Den lilla lilla söta döda fågeln är begravd.

Av jord är du kommen, jord skall du åter bli.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vi fick också plocka upp en död fågelunge på skolgården igår, det är sorgligt.



Kram.

2011-05-12 @ 06:49:07
URL: http://amandaalexander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0