Helgen - ur telefonen



I lördags var Sara, Magnus och jag på en mindre loppisrunda. En i Varberg, en i Idala och en i Veddige. Den i Idala ska jag visa er i morgon. Håll till godo med denna bild sålänge. Att Sara tittar efter böcker på loppisar hör till vanligheterna, att hon köper minst fem på varje ställe likaså. Min syster är en bokmal!

I Veddige letade jag efter en räv och en höna bland djuren. Ska försöka få ihop till en viss saga på jobbet. Istället hittade jag denna lilla Ekorre. Tror minsann att han kommer trivas bra på avdelningen! Speciellt när vi sjunger om honom.




I bilen mellan loppisarna lekte jag Mr Napkinhead med Saras glasögon. Heja mig!

Efter loppisarna fick vi lämna av Magnus hemma för då lockade sporten mer. Sara och jag körde några ärenden till innan vi till sist avslutade på Hajen. Sara fyndade ett flak yoggi med bra datum. När vi kom hem var Sara väldigt stolt och Magnus sa att man kunde fynda yoggi, men man kan inte skryta med att man har gjort det. Sara struntade i det och fortsatte vara stolt över sina burkar.




Till kvällen bjöds det på en stor spann full med goda salta havskräftor från Bua. Underbart gott!




När jag tidigare idag letade efter pappa (ja, folk kan faktiskt försvinna när man har fler än två rum - konstigt) så hittade jag honom bakom lekstugan. Brevid lekstugan växer sig pappas äppleträd som hade fina äpplen.

När jag hade hittat pappa körde Sara, han och jag ut till båten för att åka en liten sista sväng innan han drar upp den i veckan. Det kändes som en sista smak av sommaren när det salta havsvattnet skvätte upp på oss. Ett bra avslut! På bilden ser ni Sara i flytväst.




Innan Magnus och jag körde hem stack vi inom biltvätten på Statiol. Vi hade dumt nog lyckats parkera under ett stort träd som gjorde hela bilen klibbig över en natt. När klibbet var borta körde Magnus hem oss. Jag somnade utanför Falkenberg och vaknade på åsen.

Ikväll har vi sett Hur många lingon finns det i världen och ätit hamburgare. Mums!


Kommentarer
Postat av: Sara Thoresson

mycket att kommentera, vart ska jag börja?

bra bilder på mig, jag ser nästan inte fet ut ;-)

Han heter Mr NapkinHEAD och det stavas kräftOr..

Synd bara att jag inte läser lika många böcker som jag köper.. och just det, åt yougurt till kvällsmat, mycket gott!! :-)

2011-09-04 @ 22:37:33
URL: http://systrarnathoresson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sis - Så, nu har jag ändrat lite :-) PUSS

2011-09-04 @ 22:43:02
URL: http://hannathoresson.blogg.se/
Postat av: Carina

Haha, du kan komma till vår källare och hämta alla djur du vill tror jag

2011-09-05 @ 15:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0