Hysteri



Magnus har ordinerat Baileys med is (en ny favorit efter Berlin) efter en promenad vi precis tog. Vi tyckte nämligen att det var rätt och riktigt att ta oss ut en sväng efter en middag och ett avsnitt av Tusenbröder (andra säsongen tog precis slut!). Magnus tyckte att det var lite mysigt att gå i det grönområdet bakom där vi bor och jag såg fram emot att se lite vägar och områden som jag inte har sett tidigare. Inte bra, inte alls bra!

"Kolla det huset! Helt övergivet, jätteskumt. Undrar vad som händer där? Kolla trädgården! Helt förfallen, jätteskum och läskig!"
"Ska vi gå den stigen? Bredvid huset? Jag tror Ola Rapace är i huset!"
"Varför är det ett stort stängsel där? Kolla lappen och den övergivna cykeln!"
"Usch, här är som gjort för ett mord..."

Lärdom? Det är inte avslappnande att ta en promenad i nya (skumma) grönområden efter att ha sett något eller några avsnitt av Tusenbröder om dan de senaste dagarna. På vägen hem frågade jag Magnus om vi inte skulle gå lite mer (jag klarade inte av att vara i skogen så länge) men då säger han bara:

"Jag pallar inte mer, du behöver fan en sup!".

Sagt och gjort. Väl i lägenheten går han direkt till sprithyllan och häller upp ett glas. Och här sitter jag nu, med Baileys och is - redo för ett nytt avsnitt av Tusenbröder! Säsong 3, jag är redo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0