Helgen

Jag har verkligen haft en riktig kanonhelg! Det i sin tur gör ju tyvärr att helgen har försvunnit utan att jag har hunnit blinka, men vi får helt enkelt hoppas att veckan går lika fort så att det snart är helg igen!

I fredags kväll hade vi tacos- och myskväll med Lisa, Andreas, Tilde och Julia. Magnus och Andreas drack den godaste öl de någonsin testat och när flickorna sov gott gottade vi andra oss i soffan med varsin glass. En lugn och skön fredagkväll i goda vänners lag!



Sötaste flickorna

I lördags förmiddag mötte jag upp Lisa för att gå på min första Scrapmässa. Inte sådär jättestor men heller inte för liten. Efter två timmar hade vi sett allt vi ville och kände oss båda nöjda så det blir förhoppningsvis fler mässor framöver!

Vid lunch konstaterade älskling och jag att vi inte orkade laga två mål mat på samma dag (vi väntade gäster på kvällen) så vi tog oss in till stan och Sundstorget där alla förhoppningar om en god lunch överträffades gånger tusen! Vi köpte jättegod potatis- och kantarellsoppa med kyckling och focaccia från Sofieros restaurang och Helsingborgs bryggeris Ale (den enda av deras tre ölar som vi inte hade testat innan). När vi satt där kunde jag inte låta bli att nästan vråla av lycka. Solen sken på oss och allt var helt perfekt!




Igår kväll hade vi finbesök av Sandra och Björn. Vi åt, snackade och såg Winnerbäck i rutan. Jättekul att träffas och jag ser gärna att det blir fler gånger! Kul kul!

Idag har jag haft en riktig bara-vara-hemma-dag! Kände att jag behövde lite bara-vara för att få alla delar av en perfekt helg. Vi sov till vi (jag) vaknade, tog en snabbrunda till Framtid och sen bänkade vi oss i soffan här hemma. Magnus har suttit klistrad framför dagens två avgörande fotbollsmatcher som gjorde att HIF tar hem årets guld (kan inflika att det är därför det hänger en rödblå flagga i vårt köksfönster) och jag har scrapbookat. Fick inspiration till ett album på mässan som jag nu har påbörjat. Det är än så länge ett hemligt projekt då det ska ges bort, men det känns bra och ni kommer självklart få se hela när albumet är klart och har överlämnats.

Så, där är jag nu. Sju timmar scrapbooking senare och saker ÖVERALLT. Men vad gör det när man har en såhär fin helg att se tillbaka på?

Hoppas att ni också har haft en fin helg!
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0