Vuxenpoäng till mig

- Hej!
- Hej! Jag spelar Bingolotto, du ringer mitt i ett bingo...
- Okej, prata med mig istället!
- 2...0....
- Gissa vad jag har gjort idag!
- Har du varit på Väla?
- Ja, det har jag i för sig, men det var inte det jag menade.
- Nähä... vad har du gjort då?
- Jag har betalat någon.
- Jaha?
- För att göra något.
- Jaha??
- För att skrapa på min livermodertapp.
- Jaha!!! Har du gjort ett sånt test?

Ett helt vanligt telefonsamtal till min syster. Och ja, jag har tagit mitt första cellprov idag! Det gick bra, även om det såklart inte är så kul att "ligga tungt på rumpan" medan någon gör det ovannämnda. Nu hoppas vi att brevet som trillar ner i min brevlåda om åtta veckor är positivt!

Denna torsdag har gått fort. Speciellt kvällen! Jag har varit inspirerad och jobbat med att göra en blogg åt förskolan som jag arbetar på. Det känns jättebra och jag hoppas att den kommer att tas väl emot när den ska presenteras för kollegor och senare också vår verkliga målgrupp - föräldrarna. Spänningen är stor och förväntningarna på bloggen ännu större!

Jag har också hittat ett nytt favoritprogram på televisonen ikväll. Antikrundan har nu fått konkurrans av Plus. Efter dagens avsnitt vet jag att Serla är det tveklöst mest prisvärda toalettpappret medan Lambi är det skönaste för stjärten. Jag vet också vad man ska tänka på när man ska köpa hus och lite av vad man inte får glömma. Lärorikt och enkelt att ta till sig. Bra TV!

Av detta konstaterar jag att två vuxenpoäng tilldelats mig idag:
1. Ett första cellprov taget. Ansvarsfullt.
2. Jag fortsätter att se "vuxenprogram" istället för serier.

Hoppas att ni har haft en lika givande torsdag! Puss!

Kommentarer
Postat av: Sara

I konversationen framgår inte hur disträ jag var som spelade bingolotto samtidigt! Vet fortfarande inte om jag missade några siffror..

2011-11-18 @ 07:24:56
Postat av: Mika

Måste bara tydliggöra för dig att i sjukvården är ett positivt resultat ett resultat som ger utslag på testet.

Tänk HIV-virus vill man vara positiv eller negativ här?

Okej, ska sluta nu. Blir visst lite skadad efter några år i labb-världen!

Fina julkort förresten! Jag kanske kan få komma och pyssla med dig någon dag (eller bara vara sällskapsdam med Elli i famnen) Kram

2011-11-18 @ 11:09:28
Postat av: Hanna

Sara - nej men vi vet ;-)

Mika - jag vet! Tänkte på det när jag läste igenom texten själv igår kväll, men sen tänkte jag också att jag tror alla förstår att jag menar positivt besked, inte provresultat! :-) klart du ska komma och pyssla! Vi får se ut en dag :-) kramar!

2011-11-18 @ 12:16:20
URL: http://hannathoresson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0