Att plugga igen

Plugghäst. Ljushuvud. Effektiv.

Där har ni tre ord som absolut inte beskriver mig. Jag går en kurs med jobbet och har idag konstaterat att jag på ynka ett och ett halvt år (det där med ynka är kluvet, känns som det var längesedan jag pluggade men terminerna har gått fort) glömt hur man pluggar. Nästan i alla fall. Jag skulle ljuga om jag påstod att jag var  plugghäst, ljushuvud eller effektiv under mina studieår, men det finns ju olika grader. Just nu är jag tacksam över den gamla högskolevanan att skriva läslogg när man läser samt att kursen består till stor del av reflektion. Det känns som om det är just det som kommer att vara avgörande för hur det går i kursen.

Vidare kan jag konstatera två saker:

1. Tanken på att någon gång byta yrkesbana helt och åter sätta sig i skolbänken lockar inte.
2. Det är kanske inte konstigt att jag blir mer trött av att läsa nu, jag har ju faktiskt ett helttidsjobb upptill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0