Mörkrädd

Usch och fy för mörker! Jag är mörkrädd sedan tidigare och tycker redan nu att det är väldigt läskigt att vistas utomhus (främst ensam) när det är mörkt ute. När jag ikväll tittade på Efterlyst fick jag dock ännu en påminnelse om hur läskigt det verkligen är där ute! En kvinna rånades tydligen på en väldig massa pengar ungefär två hundra meter härifrån för ett tag sedan. Blä! Såklart påmindes jag då också om misshandeln som i somras ska ha ägt rum ungefär trettio meter från vår lägenhet. För att inte tala om skottlossningen ungefär femhundra meter härifrån. Älskling försökte lugna mig med att det inte bara är just här sånt händer, att det kunde ha varit var som helst. Och det är just det som är det värsta! Det hjälper liksom inte att flytta till ett annat område eller en annan stad. Det är likadant överallt! Usch & tvi & blä! Jag hoppas verkligen inte att jag drömmer mardrömmar efter det här. Verkligenheten räcker!

Nej, nu får jag allt gå och lägga mig. Brukar ha sovit i ett par timmar vid den här tiden! Tack och lov för att jag börjar klockan åtta i morgon, då hinner solen gå upp innan jag ska lämna lägenheten.



En bild från kyrkogården i lördags. Har egentligen inte med inlägget att göra, men ändå fin och stämningsfull.


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag gillar inte heller mörkret och går inte ut i mörker om jag inte måste.

2011-11-10 @ 17:47:47
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0