Varberg i mitt hjärta


En bild från Getterön, första vik, 2010

Jag må ha flyttat till en sommarstad, men när solen nu tittar fram och de riktiga sommardagarna har anlänt på nytt saknar jag mitt älskade Varberg. Har liksom inte hittat min plats när det gäller sommar och sol här i Helsingborg. Men jag jobbar på det! Fick tag i lokaltidningen City idag eftersom de skyltade med att man kunde hitta badplatsen som passade en. Pricken över i:et var att den strand som lät mest för mig faktiskt var den som jag sa till Magnus när jag besökte att "här, här skulle jag kunna tänka mig att vara, ingen bryr sig om mig och jag bryr mig inte om någon". Jag får helt enkelt testa den en dag!

Hur som helst tar Magnus och jag några dagar i Varberg under sista semesterveckan och det ska bli så skönt! Att bara lalla runt och inte ha några måsten. Att kunna besöka alla ställen som känns "hemma". Kanske ta båten ut till Baljö en kväll? En glass i hamnen eller ett dopp i Apelviken? För att inte prata om att vara nära familjen!

Nu kommer John Blund på besök och i morgon slutar jag tidigt på jobb så då ska jag bryta jobba-äta-sova-mönstret och bege mig in till stan för en fika med Mika. Ska bli mycket trevligt!

Ha det bra mina vänner! Puss från mig!


Kommentarer
Postat av: sis

Varberg saknar dig med! Och vi som bor här också såklart. Åt kvällsmat på getterön idag, var riktigt fint! Kanske gör vi det imorgon igen om vädret tillåter. Hade önskat att du kunde varit med. Har tagit ledigt 4e - 5e augusti för att vara med dig!

2011-06-28 @ 23:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0