Väla Centrum och Igelkottsmat

Har snöat in mig på stjärnor. Min nya filt har stjärnor, köpte nya servetter med stjärnor, funderar på hur jag ska scrapa kort med stjärnor osv. Det sista resulterade i att jag fick ett väldigt sug efter att köpa en stjärnpunch. Kollade på Scraprooms hemsida men de verkar inte ha någon, däremot skulle Panudro ha en. Panduro som öppnade upp sin nya butik på Väla idag som en del av Nya Väla.

Och väldigt impulsivt övertalade jag Magnus att vi skulle köra ut.
Jag tror faktiskt att det kommer att bli riktigt bra när allt är klart!


Vi gick in i Entré 6 för första gången och i ett skyltfönster spelade en apa trummor.


Accessorize har öppnat en butik och jag hittade massa söta block där inne. Ska gå dit med min syster, längtar efter att ha någon att titta på krimskramset med! Väla hade också öppnat upp sitt nya mattorg, en klar uppgradering!


I en ny liten butik som hette något gulligt men som jag redan har glömt namnet på stod det en man och gjorde söta bakelser. På bilden doppas de i choklad. Och... vad ska jag säga? Just när jag har snöat in mig på stjärnor ligger den där... världens finaste stjärnsjal. Jag kunde helt enkelt inte motså!

Nu har jag precis sett en Beckfilm (för kanske åttonde dagen på rad?) och nästan längtar efter att få gå till jobbet igen så att det snart kan bli fredag kväll och den efterlängtande myskvällen med älsklingen! Det känns att han inte har sovit hemma på en vecka. Det är alltid så mörkt och tyst när jag går och lägger mig när Magnus inte är hemma. Ingen som sitter uppe ett par timmar till, inget brus eller ljus från televisionen. Buhu! Men i morgon så, då är vi båda hemma och det ska minsann firas med en flaska rött! Kanske lite ost också?

Nu börjar Mitt i Naturen. Tror att jag ska se det och sen krypa till kojs. Idag är de på Gotland och ska leta efter igelkottar. Programledar-Martin berättade precis att de älskar pannkakor. Det fick mig att le. En gång när jag var liten och vi åt pannkakor i uterummet hemma hos mina föräldrar kom en igelkott på besök. Han mumsade glatt i sig massa pannkaka. Jag minns att han fick en egen stor tallrik. Härligt minne!

Puss och god kväll!


Kommentarer
Postat av: Lisaa

fin blogg!

2011-08-25 @ 21:03:25
URL: http://bloggarelizzie.blogg.se/
Postat av: G

gillar bilderna :)

2011-08-25 @ 22:26:45
URL: http://giiru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0